Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marloes Raaij - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marloes Raaij - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

28 April 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hee luitjes,

We mogen dan al wel een week in de Verenigde Staten zitten maar dat neemt niet weg dat we Nieuw-Zeeland al vergeten zijn. De vier weken die we daar hebben doorgebracht waren hectisch en geweldig!

Na aankomst in Auckland konden we direct de lange broek en de regenjas uit de tas plukken want het was, zoals beloofd, koud in Nieuw-Zeeland. Dit had ook zo z'n charme na vier maanden continu op slippers te lopen en korte broeken en hemdjes te dragen. De volgende dag hebben we direct onze Happy Camper opgehaald en zo zijn we vrolijk aan ons avontuur begonnen.

Nieuw-Zeeland, ook wel Middle Earth genoemd door de wereldberoemde films: Lord of the Rings en the Hobbit, doet zijn imago eer aan. De Lonely Planet beloofd dat je minimaal drie keer per dag een 'wow' moment hebt, maar ik kan je garanderen dat je dat aantal binnen een uur al hebt bereikt. Dit is waarschijnlijk het schoonste, meest rauwe en elegante land ter wereld. Het is groen, droog, heuvelachtig en plat tegelijk. Je vindt er schapen, koeien en konijnen en tegelijkertijd walvissen, penguins en zeehonden. Denk je dat het een prachtige dag wordt voor een korte broek en een t-shirt, dan heb je vijf minuten later spijt dat je geen lange broek, dikke trui en je regenjas aan hebt. Nieuw-Zeeland zit eigenlijk gewoon tussen de fip en falie in.

Vier weken was voor ons de perfecte tijd om alles te zien en te doen, waar het rijden door het land nog de grootste attractie was. We zijn bergen opgewandeld, hebben in natural hot springs gelegen ergens in een bos, gepicknickt in de middle of nowhere, geisers gezien en zo kan ik nog wel even doorgaan. Absolute hoogtepunten waren toch wel alle tastings die we hebben gedaan. We hebben ons uren vermaakt met kaasplankjes, in wijngaarden en in een chocoladefabriek. Met Lake Tekapo heeft Nieuw-Zeeland ons helemaal ingepakt en Liz heeft haar droom verwezenlijkt zien worden bij een schaap scheer show.

Natuurlijk vallen er ook nu weer veel te veel dingen onbenoemd maar goed, dan heb ik straks thuis nog genoeg te vertellen haha.

Wij zijn alweer volop aan het genieten in Amerika en al die verhalen horen jullie later.

Liefs uit de city of Angels.

• 28 April 2015 - 09:55

Danielle:

Wauw, wat een verhalen weer!
    Ben benieuwd naar alle foto's en verhalen als je thuis komt.
    Maar eerst nog lekker genieten met z'n tweetjes van Amerika!

Liefs

• 28 April 2015 - 10:31

Gerry Van Raaij:

Ha Marloes en Liz

Het kan maar niet op hé! Stelletje avonturiers! Maar heerlijk dat jullie er elke dag zo van genieten.

Liefs van mij.

• 28 April 2015 - 11:06

Alice:

Dat wil ik ook nog wel een keer met mijn mannetje zo n reis. Zeker naar Australië en nieuw Zeeland.
    Veel plezier met de rest van jullie reis

• 28 April 2015 - 11:08

Wilma Willems :

Geweldig vrollie wat jullie allemaal mee maken .
    Het zal idd wel allemaal te veel zijn wat je elke dag mee maakt heel bijzonder hoor!!
    Geniet er nog lekker van,want voor dat je weet zit je weer in Nederland.
    Liefs Wilma xxx

• 28 April 2015 - 11:11

Fanclub Roermond:

Lieve meiden, heerlijk om weer zo'n verhaal te lezen. geniet nog heerlijk van het laatste continent van jullie wereldreis. Wordt Liz straks schaapherder in het Boxmeerse land?
    Lieve groeten xxx

• 28 April 2015 - 11:38

Buuf:

Wat een leven! Lekker hoor, geniet ervan!

• 28 April 2015 - 17:16

Wijnand Van Raaij:

Geweldig meiden, ga zo nog enkele weken door. Zeker nu je bent in het land van de onbegrensde mogelijkheden Amerika. Marloes en Liz geniet er nog van nu het nog kan. Oh, ja en Liz nog gefeliciteerd met haar verjaardag. Groetjes.

• 29 April 2015 - 21:21

Harry En Gerry:

Hey meide

Wat een ervaringen allemaal, om jaloers op te zijn,
    En liz, heb je zelf ook een schaap mogen scheren?
    Wij nodigen jullie uit, om straks alles te komen vertellen en te laten zie.
    Kunnen niet wachten,heel veel plezier samen nog.

Groetjes Harry en Gerry

• 02 Mei 2015 - 21:40

Nina:

Heerlijk verhaal weer meiden!!
    Kan niet wachten jullie verhalen te horen wanneer jullie weer lekker hier op de bank zitten.
    Geniet er nog goed van.
    Heel veel liefs x Nina

• 10 Mei 2015 - 12:02

JAC En Sorien:

Hallo Marloes en Liz,

Wat een mooie verhalen allemaal, en wat een ervaring doen jullie op in deze 6 maanden...
    Maar ik weet zeker dat jullie nog heel veel meer te vertellen hebben als jullie weer thuis zijn.
    Wij zien ernaar uit...
    Veel liefs
    Jac en Sorien

• 27 Mei 2015 - 15:01

Piet En Marijke:

Hoi Marloes en Liz.
    Wel laat, we lezen soms laat jullie berichten.Jullie indrukken van Nieuw-Zeeland izijn precies, wat wij er van gevonden hebben. prachtig. Geniet nog van de laatste dagen en we zien erlkaar.
    Lieve groeten.

• 28 Mei 2015 - 20:14

Pieter En May:

Hallo lieve meiden.
    Wat hebben jullie er een geweldige reis opzitten. Nog een paar daagjes. Geniet er nog van.
    Wij wensen jullie alvast een hele goede terug reis. tot in Boxmeer.
    Dikke kus en knuffel.
    Pieter en May.