Dat was het dan - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marloes Raaij - WaarBenJij.nu Dat was het dan - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marloes Raaij - WaarBenJij.nu

Dat was het dan

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

20 Juni 2015 | Verenigde Staten, New York

Hoi allemaal,

Nederland is inmiddels weer business as usual voor ons maar hier komt dan toch nog, om het af te sluiten, de laatste blog over Amerika.

Na een reis van 41 uur vanuit Nieuw-Zeeland kwamen wij afgepeigerd aan in de Verenigde Staten. Niet alleen hadden we een flinke jetlag, de verschillen zijn net zo groot als de afstand. Waar de lucht in Nieuw-Zeeland zo zuiver was als water, kon je de smog zien hangen boven LA. Ineens waren er overal gebouwen, mensen en drukte, waar je in Nieuw-Zeeland urenlang niemand of niks tegen kon komen. Het was bijna een cultuurshock al was het toch ook wel fijn om weer in het land te zijn waar de mensen meer 'like' zeggen dan wij adem halen. Waar je overal goedkoop kunt eten en wat als vertrouwd voelt.

Na een tour tussen de huizen van Ellen Degeneres, Johnny Depp en Katy Perry, zijn we naar Santa Monica gegaan om Liz haar verjaardag te vieren. Met het plan om naar San Diego te vertrekken mochten wij bij vrienden van vrienden in San Marcos blijven: Jonneke en Warren. Het was ook pas toen dat we in de gaten kregen hoe moe we eigenlijk waren van het maandenlang backpacken, weinig comfort, veel activiteiten en weinig gevarieerd eten. Het was echt een paar dagen genieten en opladen met de Hollandse gezelligheid van Jonneke en Warren. Met nieuwe vrienden erbij waren wij weer klaar voor de rest van reis!

In Los Angeles hebben we een auto gehuurd die, en dit vonden wij heel erg (not!), iets groter, nieuwer en beter uitviel dan verwacht. Dus in een gloednieuwe Chevrolet toerde wij naar Las Vegas, om vanuit daar de Nationale Parken aan te doen, weer via Vegas richting Santa Barbara te rijden en de auto na 2,5 week weer in te leveren in LA.
We hebben alles gedaan wat we wilden: gokken (geen succes), wandelen, meezingen in de auto, picknicken in de middle-of-nowhere, adembenemende parken zien, slapen in de auto (zo groot was dat ding), wijnproeverijen en nog veel meer.
Daarna was het hup met de nachtbus naar San Francisco waar we tent op z'n kop hebben gezet tijdens Bay to Breakers. Liz heeft alles laten zien van haar studietijd daar. We hebben gechillt in Santa Cruz, een markt bezocht in San Francisco en nog zoveel meer. Daarna waren we een dag in Sacramento en toen door naar Portland. Dit was al een heel contrast met Californië. Zoveel groener, bijna wat meer Europees. De zaterdagmarkt heeft ons een hele dag vermaakt en we hebben nog een geweldige avond gehad in een bierbrouwerij. Seattle stond daarna op het programma en was tevens onze laatste stop aan de westkust. Hier kon ik mooi wat bucketlist items aftikken door de allereerste Starbucks te bezoeken, Pike's market te zien en een hele dag door te brengen in Museum of Flight van Boeing.

De laatste vijf dagen brachten we door in New York. Mijn stadje en de liefde is er niet minder om geworden, wat een heerlijke stad! Zoveel leven, zoveel te doen en te zien en het verveeld nooit. Dus we hebben genoten van hotdogs in het park, bagels met jus in de ochtend, 1 dollar pizza punten, een bezoekje aan de Freedom Tower en Washington Square. Een half jaar reizen moet goed worden afgesloten dus hebben we een leuke kroeg gevonden waar we een hele avond lekker konden dansen en waar we nota bene met Wayne Rooney stonden.

En ineens was onze wereldreis afgelopen, zat het erop. Hadden we alles gedaan wat we wilden doen en gingen we naar huis. Dat is zo'n raar gevoel. Meer dan een half jaar continu samen zijn, alles zien en doen wat je wilt, geen plan hebben, gewoon doen omdat het kan. Het is absoluut de reis van ons leven geworden, meer zelfs en ik had het met niemand liever willen doen dan met Liz.

Iedereen bedankt voor alle leuke reacties tijdens onze reis en super tof dat jullie het zo hebben gevolgd.

Liefs Marloes

• 21 Juni 2015 - 13:09

Joke Kremersvan Raaij:

Heb het gevoel dat jij (jullie) leven van top tot teen !!
    Goed zo !! Als je er goed bij voelt, beter dan als je oud bent,
    te moeten denken : och had ik maar.
    We leven in een wereld van ongekende mogelijkheden.

Hoop dat jullie weer goed kunnen acclimatiseren in het land van
    de regeltjes, maar wel waar je familie woont !!

Welkom thuis in het vertrouwde Nederland (Boxmeer)

• 22 Juni 2015 - 10:11

Wijnand Van Raaij:

Wat van fantastisch om jullie weer in zeer goede gezondheid te mogen begroeten. Aan niets heeft het jullie blijkbaar ontbroken, en hebben jullie samen alles gedaan wat je wilde doen. En nu wacht er een nieuwe uitdaging om een goed bestaan op te bouwen. Ik wens jullie mede namens Marian al het goede toe voor de toekomst en geniet van elkaar.
    Groeten,Wijnand.

• 22 Juni 2015 - 14:03

Je Peetje Gerry:

En ik ben o zo blij dat jullie weer veilig thuis zijn. Liefs van mij.

• 25 Juni 2015 - 09:31

Joey:

Sow hallo wat een geniale verhalen! Ik krijg meteen zin om weer mn backpackie in te pakken en je voorbeeld te volgen :) Zeker nu het afstuderen bijna klaar is. Helaas kijk ik droevig naar mijn portemonnee en die kijkt mij nog zieliger terug... Helaas... Misschien ooit als de bank weer iets gespekt is :) Maar wat ik van je verhalen heb mee gekregen is dat het een epische tijd was. Geniet van die herinneringen. Die zul je nooit vergeten :)