Een boel! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marloes Raaij - WaarBenJij.nu Een boel! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marloes Raaij - WaarBenJij.nu

Een boel!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

10 Januari 2015 | Australië, Adelaide

Happy new year iedereen!

Laat ik maar meteen van start gaan want er is een BOEL te vertellen.
Van een Burger King kerstmenu op het vliegveld van Taiwan tot aan een campertocht door de outback. Het is nog steeds (kan er ook niks aan doen) fantastisch!

Inmiddels zijn we alweer 2,5 week in Australië en het is, allicht, in geen enkel opzicht te vergelijken met Azië. Nieuwe mensen, nieuwe culturen en nieuwe uitzichten.

Australië in een notendop: veel te leuke feestjes in de hostel bar in Sydney, heul veul gewandeld door de stad, gepicknickt in een van de vele parken van Sydney. Vier uur durende wandeltocht door de Blue Mountains op onze Nikes (ondanks de vele discussies en adviezen vooraf in Nederland, hè familie Clevers haha). Grote boodschappen gedaan voor oudjaarsdag. Om vier uur 's ochtends op oudjaarsdag met grote koeltassen en slippers richting hét park voor de beste plekjes voor het vuurwerk (laten we er niet bij stilstaan dat het vuurwerk pas 20 uur later zou beginnen en maar 12 minuten zou duren). De hele dag liggen chillen met uitzicht op het Opera House (nice!). 2015 goed ingeluid door het once in a lifetime vuurwerk van Sydney (bucketlist - check!). Paar uur geslapen om vervolgens dromerig op tropisch Bondi Beach te staan voor een Nederlands feestje: de Nieuwjaarsduik, waar we vervolgens ook een start hebben gemaakt met onze tv-carriere want Bondi Rescue heeft het hele ding gefilmd (Nien, ik heb ze de groeten gedaan). Paar dagen bij moeten komen van alles (we zijn inmiddels geen 21 meer). Tegen het einde van de tijd in Sydney hebben we met relocation een camper kunnen vinden waar we vervolgens een outback avontuur zijn aangegaan: Sydney naar Griffith, naar Mildura en toen naar Adelaide. Veel flashbacks naar Flying Doctors (tv-serie van vroeger), vlaktes, eindeloze wijngaarden, helaas teveel dode en geen enkele levende kangaroo en gekampeerd in de camper in the middle of nowhere. En nu staan we op het punt om met de auto naar Melbourne te rijden langs de Great Ocean Road met nieuwe vrienden en een nieuwe wagen. Man man, wat een avontuur!

No worries, mates.
Cheers uit Australië!

• 10 Januari 2015 - 11:43

Fanclub Roermond:

Hallo Meiden, jullie maken ons weer jaloers. Dag in dag uit genieten. En dat met .. een heerlijk zonnetje. Hier is het kil en regenachtig. Maar .. wacht .. volgende week ga ik skiën, d.w.z. 'werken' . Ik ga weer met een school mee om skiles te geven. Ja, dat zal Liz wel missen (misschien!). Daarom moeten jullie maar op tijd een lekkere duik nemen. Veel plezier en groetjes.
    Wil & Sjra

• 10 Januari 2015 - 12:04

Paul :

Leest spectaculair jullie verhaal dat is genieten met een 10+ nog veel veilige en gezellige reis kilometers toegewenst vanuit een op dit moment stormachtig Boxmeer 7/8 beaufort gr Paul
    Weg

• 10 Januari 2015 - 14:09

Ineke:

Ha, die meiden.
    Wat een feestreis en wat zien jullie veel! Dat moeten wij nog maar zien te doen (leeftijd speelt natuurlijk ook een rol !!!).
    Geniet van de trip naar Melbourne. Veel reisplezier en zoals ouderen altijd zeggen! Wees voorzichtig en pas goed op jezelf. (Goede raad van je tante, Marloes)

Knuffels uit Vierlingsbeek

• 11 Januari 2015 - 14:40

Peggy:

Klinkt goed allemaal!
    Veel plezier weer en knuffels uit Boxmeer!

• 12 Januari 2015 - 09:09

Zuster 1:

Het is hier fantastisch, roepen we dan!
    Klinkt goed, zus.
    Iedereen hier is jaloers geloof ik haha!

Loveyou,
    Dikke knuffel ook voor Liz

• 12 Januari 2015 - 09:09

Zuster 1:

Het is hier fantastisch, roepen we dan!
    Klinkt goed, zus.
    Iedereen hier is jaloers geloof ik haha!

Loveyou,
    Dikke knuffel ook voor Liz

• 12 Januari 2015 - 10:14

Wijnand:

Hartstikke goed van jullie, onze wereldreizigers, het genieten in blijkbaar nog niet voorbij. Veel plezier en succes. Groeten voor Marloes en Liz.

• 13 Januari 2015 - 07:42

Kim Van Erp:

Wauw Marloes, wat een heerlijk avontuur beleven jullie. Ziet er heerlijk uit.
    Geniet ervan en af en toe blijf ik (jaloers) spieken op jullie blog.

Groeten,

Kim van Erp

• 13 Januari 2015 - 15:16

Je Peetje:

Ha Marloes en Liz. Het is wel élke dag genieten daar! De ruimte, de zon, aangename temperaturen.
    Geweldig die verhalen. ( behalve de dode dieren dan ) Wees voorzichtig, maar jullie zijn samen verstandig! Lieve groetjes uit een nat Boxmeer

• 16 Januari 2015 - 00:06

Pap Uit De Acacia... Weet Je Nog Ha Ha:

He mooie dames Nou wat eenleuk kort verslag hebben jullie geschreven en ikkrijg de indruk dat er zoveel te beleven valt, dat er nauwelijks nog tijd is omaciever in deze blog te worden.
    Ja jullie hebben het maar druk met al die leuke dingen, maar geniet er maar van met volle teugen. Wij genietenhier wel in een winterjas mee,teriwjl jullie met de dag bruiner worden geloof ik.

Veel plezier marloes en liefs ook voor Liz.

• 17 Januari 2015 - 15:18

Piet En Marijke VanKempen:

Hoi Dames,
    Wat leuk, dat jullie een kamper hebben gehuurd.
    Zo zijn wij Australie ook door gereden. En de Great Ocean Road is FANTASTISCH.
    Maar de kangaro`s en de Koala`s zullen jullie nog wel tegen komen. Heel bijzonder is dat.
    Maak er maar weer wat leuks van. We volgen jullie vanuit een koud Horst.

• 19 Januari 2015 - 21:41

Nina:

Goed te lezen dat jullie zo genieten!
    Ga zo door, en doe ze de groeten terug daar ;)

dikke knuffel! xx