Weer iets nieuws - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marloes Raaij - WaarBenJij.nu Weer iets nieuws - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marloes Raaij - WaarBenJij.nu

Weer iets nieuws

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

02 Februari 2015 | Australië, Adelaide

Hee allemaal!

Hoe is het daar? Allemaal al de winter moe of is het nog even genieten van de snert, wortelstampot en warme chocolademelk?

Wij zijn de zomer in ieder geval zeker nog niet moe! De afgelopen weken zijn we in Melbourne geweest, na een vierdaagse trip over de Great Ocean Road.

De Great Ocean road was stormachtig, adembenemend en relaxt tegelijk. Het echte Australie is hier wel te vinden met haar uitgestrekte kustlijn, de Twelve Apostels (ook al zijn het er inmiddels nog maar zes ofzo), vlakke landschap met huppende kangaroo's en de meest ruwe rotsen die ik ooit heb gezien. Samen met twee Engelse jongens hebben we uren in de auto gezeten, gewandeld, heuvels beklommen, gepicknickt en gebabbelt. Met als een hoogtepunt toch echt wel de koala's in het wild (schattigste dieren ooit!)

Eenmaal in Melbourne hebben we dagen doorgebracht op de Australian Open en daarna op Federation Square, waar elke grote wedstrijd live werd uitgezonden op een gigantisch scherm. Ik bem geen groot tennisfan maar ik ben inmiddels helemaal thuis in de games, setpoints en aces en heb zelfs uitzinnig staan juichen bij een wedstrijd van Kiki Bertens.

What else? Picknicken (ja alweer) op het strand, koken met Tessa (haar hebben we leren kennen in Adelaide), hopeloos wachten op mini-pinguins en er maar twee zien, Asian Cup live bijwonen en Japan aanmoedigen, Australia Day vieren bij het tennis, vrienden van Liz ontmoeten, weer koken met Tessa, kakkerlakkenpoker spelen (alweer met Tessa), finale Australian Open gekeken, wandelen door de stad en nog veel meer wat te lang duurt om te typen.

Nu op naar Sydney om een maandje te werken. Ook leuk!
Luitjes, tot snel en hou het warm daar.
Liefs

• 02 Februari 2015 - 02:59

Tessa:

Het waren dan misschien maar twee pinguïns maar je vergeet helemaal de andere mooie dieren die daar uit het water kwamen! En de Aziatische vriendin van Liz

• 02 Februari 2015 - 08:30

Wijnand Van Raaij:

Nou Marloes en Liz het gaat jullie blijkbaar ontzettend goed. Ik heb de finale gezien van de Australiën Open van Djokovic op de t.v. uiteraard. Wat een geweldenaar die Djoko !!. De allerbeste groeten vanuit de Hendrikstraat welke hedenmorgen spiegelglad was. Gelukkig ben ik niet gevallen want ik moet zo meteen met Marian voor controle weer naar het Radboudumc in Nijmegen. Altijd weer spannend.
    Alle goeds en neem ook jullie rust op z'n tijd', en verder nog een fijne tijd. Groeten, Wijnand.

• 02 Februari 2015 - 08:58

Gerry:

He Goeiemorgen Marloes en Liz. Wat leuk om die spannende verhalen te lezen! Geweldig. Mooi dat andere jongelui met jullie de vreugde delen. En het blijft maar zomer daar, wij doen het wel met gladheid, winterse buien, treinen die niet rijden...maar het is al februari, dus de lente komt eraan!
    Hier is het ook wel spannend... hoeveel eitjes leggen de kippen vandaag? Wat zullen we koken? hoe laat doe ik de boodschappen enz ha ha ha ha Lieve schatten geniet maar lekker verder.

Liefs van je Peetje Gerry

• 02 Februari 2015 - 08:58

Mandy:

geniet ervan meiden!!

• 02 Februari 2015 - 09:04

Wilma Wiilems:

Hey schatties

Wat leuk en spannend wat jullie allemaal mee maken geweldig !!
    Elke dag is het daar dus genieten.
    Ja al is het niet echt winter ik ben er klaar mee,op naar het voorjaar.
    Wel fijn dat jullie dit jaar de winter overslaan.
    Nou dames geniet nu van je werk en alles er om heen .

Knuffel Wilma xxx

• 02 Februari 2015 - 10:57

Fanclub Roermond:

Wat een leven hebben jullie ! Zo langzamerhand vinden jullie het dus wel leuk om te gaan werken. Ja, mooi en als jullie dan directeur van een groot bedrijf zijn, komen wij bij jullie werken. Zo ver is het nog niet en daarom ga ik vrijdag nog een weekje skiën: nu sneeuwt het volop in de Alpen. Genieten jullie maar van de warmte die wij jullie sturen.

Sjra & Wil

• 02 Februari 2015 - 11:25

Buuf:

Gaat lekker daar aan de andere kant van dr wereld zo te lezen ;) Ben benieuwd wat voor werk jullie gaan doen! Veel plezier!

• 02 Februari 2015 - 11:52

Nien:

Nog maar net wakker na onze late night pyama skype sessie of ik mag weer lezen over die super zwoele australie verhalen! Ik doe niets liever, geweldig te lezen hoe leuk jullie het hebben!
    Heul veul schik maken jullie met z'n tweeën, wij trotseren die winter nog wel even hoor, no problem.
    ps. probeer even zo'n koala voor mij te scoren. Tnx!

dikke KUS!

• 02 Februari 2015 - 20:03

Katja:

He globetrotters!
    Klinkt allemaal weer geweldig, relaxed en positief!
    Ga zo door, maar eerst maar weer eens wat centen verzamelen!
    Werk ze en tot de volgende blog...
    Wij ploegen verder door het winterse weer, de sneeuw is weer opgelost vandaag :).
    Grtz....xx

• 04 Februari 2015 - 13:37

Caat:

KOALAAAAAAA'S!!

• 04 Februari 2015 - 19:41

Ineke:

Breng dat zonnetje maar een beetje deze kant op! Volgens mij zijn jullie superbruin van al die zon!
    Met jullie verhalen, krijg je zo zin om jullie achterna te gaan!
    Nu even de handjes laten wapperen en dan weer verder reizen.
    Meiden, geniet ervan!.

Veel groetjes van Ineke en Noud

• 09 Februari 2015 - 11:39

Danoon:

Lieve schatten,

Zo te horen hebben jullie een geweldige tijd!
    Mooi zo doorgaan!
    Succes met werken en ik ben benieuwd naar de volgende blog.

Wij werken hier gewoon door, maar die winter valt wel mee hoor!

Liefs

• 10 Februari 2015 - 16:24

Piet En Marijke:

Meiden wat geweldig. Wij zijn jaloers. En dan ook nog het tennissen gezien, SUPER.
    En die koala beertjes, die zijn werkelijk schattig.
    Hebben jullie ook gekleurde papagaaien gezien? En pinguïns? Allemaal even mooi. In Sydney zeker de Habour bridge beklimmen, als het budget tenminste toereikend is? Lieve groeten en werk ze .Oh ja, Marcel heeft een mooi meisje gekregen. Wieske.