Chicago - Reisverslag uit Waterford, Verenigde Staten van Marloes Raaij - WaarBenJij.nu Chicago - Reisverslag uit Waterford, Verenigde Staten van Marloes Raaij - WaarBenJij.nu

Chicago

Door: Marloes van Raaij

Blijf op de hoogte en volg Marloes

24 Juli 2011 | Verenigde Staten, Waterford

Hee allemaal.

Daar zijn we weer!
Net terug van twee dagen Chicago en we maken ons op deze "rustdag" alweer op voor de volgende trip: New York City.
En hoewel we staan te trappelen om te gaan zal ik jullie eerst onze avonturen vertellen van de afgelopen dagen.

Vrijdagochtend ging de wekker al vroeg in de morgen. Half 7 - en ja, Coen en Gerry dat is voor mij nog steeds geen uitslapen ten op zichte van jullie slaappatronen ;). Maar na een frisse douche, goed ontbijt en de opwinding over het komende avontuur stonden we al snel fris en fruitig klaar om te gaan - ik dan wel met soepogen zou mama zeggen. Het weer was tegenover de afgelopen dagen ineens compleet omgeslagen. Het stormde aardig, het regende zoals het alleen bij watervallen kan doen en ik had al bijna spijt dat ik dat reddingsvest van de Hema niet had gekocht. Toch hadden we, eenmaal met de trein in Chicago aangekomen, geluk. Het klaarde na een tijdje op en maakte de hele dag goed. We hebben het lekker rustig aan gedaan, heerlijk hier en daar wat gezien maar vooral lekker een hapje eten en een drankje drinken. 's Avonds zijn we naar Millenium Park gegaan. Een park aan de grootste en belangrijkste straat van Chicago dat speciaal is ontworpen en gebouwd voor, jullie raden het al, het millenium. Daar staat onder andere de grote "boon" of "nier" net hoe je het wilt noemen waar je de skyline van Chicago in kan zien. Prachtig! Zeker met ondergaande zon. Een stuk verder is er sinds kort een nieuw ding gebouwd. 2 grote muren die als waterval fungeren en waar om de zoveel minuten een ander gezicht op te zien is. Zeker met de verlichting, tientallen lachende, spelende kinderen en de zon was dit absoluut een hoogtepunt van de dag om te zien.

Op dag 2 zijn we naar Navy Pier gegaan. De pier waar je een compleet winkelcentrum vindt, leuke eet- en drinktentjes, veel publiek en schitterend uitzicht op de skyline van Chicago. Dus wij waren al helemaal "impressed" voordat we een soort van piratenschip op gingen. Tja, Gerard is nou eenmaal iemand die altijd wel een verrassing in petto heeft en dit keer was het dus met z'n allen op dat schip. Vanaf Lake Michigan werd het uitzicht alleen maar beter, het briesje bij het warme weer was helemaal lekker en het Amerikaanse entertainment was hilarisch! Daarbij heeft Janna met haar spiegelreflexcamera de beste shots kunnen maken dus wat wil je nog meer!?
Eenmaal terug aan land zijn we belandt bij Jimmy Buffet's Margaritaville. Kijk, dan is al snel iedereen gelukkig. De eerste margarita's kwamen op tafel, de nachos werden vol lof onthaald en de gezelligheid bereikte al vlot een hoogtepunt. De tijd werd vergeten, van het eten werd genoten en de drankjes gingen er makkelijk in. Het was gezelligheid op z'n top en zo zaten we al snel enkele uren op die kruk. Top dag!

Aan het einde van de dag nog een treinrit naar Kenosha. Kort afscheid van Alex, Jess en Mackenzie en toen richting Gerard's huis. Uitgeteld, gedoucht en wel op de bank luieren. Film kijken, wat nababbelen en naar bed.

Dus vandaag op onze rustdag de voorbereidingen treffen voor de trip naar New York. Lekker relaxen en dadelijk nog even naar de winkel.

'Het is hier fantastisch' zou Ursel de Geer zeggen.

Super tof, jullie reacties! Echt helemaal puik!

Dikke knuffel van Janna en Marloes.

• 24 Juli 2011 - 18:29

Digi Pap What's App.:

Nou marloes leuk om te zien wat je daar allemaal beleeft. Je enthousiasme klinkt er goed in door, mooi zoals je de dingen om schrijft. Ik blijf je volgen en blijf zeggen... geniet er van.
    Liefs Digipap.xxx groeten aan broertje en Toni en de rest.

• 24 Juli 2011 - 18:40

Man Op Klompen:

Hallo allemaal,
    dus wij hebben niet alleen regen, vandaag de hele dag, maar ik moest toch werken, haha.
    Geniet van NY allemaal, zal wel een beetje anders zijn als Goch, of niet Marloes?
    Knuffel voor allemaal.

• 24 Juli 2011 - 21:31

Joop En Ans:

Fijn dat jullie het erg naar de zin hebben. Chicago en straks New York hebben zeker een andere skyline dan Boxmeer of Vortum (met carnaval). 'n iets ander perspectief. Wij vinden het in ieder geval super dat jullie allebei zo genieten, en dat Gerard en Toni jullie zo gastvrij verwennen. Geniet van New York de komende dagen, en denk even niet aan het regenachtige Boxmeer. We verheugen ons op jullie volgende reisverslag. Leuk om te lezen (goed geschreven Marloes!)

• 25 Juli 2011 - 08:39

Luuk:

Het is (nog steeds) goed vertoeven daar! super! vermaak u nog,, ma dat zal wel goed komen ;)

greetz! xx

• 25 Juli 2011 - 16:18

Jose En Peter:

Hallo Janna en Marloes,

Jullie mam zei dat we jullie reisverslag op de computer konden volgen. We waren erg benieuwd, maar we merken wel aan jullie verhalen dat het allemaal super tof is. Dit wordt vast een reis om nooit te vergeten. Hebben julie al wat gekocht, want ik hoorde dat je een extra koffer hebt mee genomen voor de spulletjes die jullie van plan zijn daar te kopen. We zien het wel als jullie terug zijn. In ieder geval nog een hele fijne vakantie en geniet er van. Helaas kan ik het reisverslag tot volgende week zaterdag niet meer volgen omdat we zelf weg zijn. Maar als we weer thuis zijn zal ik de reisverslagen nog wel lezen.

Heel veel groetjes van Jose, Peter, Marijn, Nikki, Lieke en de rest van de aanhangwagen.

• 25 Juli 2011 - 20:58

Piet En Marijke:

Wij kunnen niet wachten op jouw verslag vanuit New York. Misschien zien we herkenningpunten.
    Veel schik.

• 26 Juli 2011 - 11:54

Je Peetje Gerry:

Hallo Marloes en Janna

Wat heerlijk dat jullie zoveel meemaken, en echt genieten dus!Gelukkig is het niet meer zo heet daar.Ja ja die Gerard is blij dat hij ook eens twee "dochters "mee op stap mag nemen, tof van hem.
    Doe hem maar veel groetjes van zijn nichtje uit Boxmeer.( ik blijf veilig hier ) En de rest van de familie. Ik kijk alweer uit naar het volgende spannende verhaal...... Dikke kus en heel veel knuffels. Je Peetje Gerry.

• 26 Juli 2011 - 18:06

Evelien:

*Ik ben niet jaloers.. ik ben niet jaloers... ik ben niet jaloers... echt niet!!!*
    Haha super leuk meiden! Enjoy!!

Dikke kus Eef!