New York City - Reisverslag uit Waterford, Verenigde Staten van Marloes Raaij - WaarBenJij.nu New York City - Reisverslag uit Waterford, Verenigde Staten van Marloes Raaij - WaarBenJij.nu

New York City

Door: Marloes van Raaij

Blijf op de hoogte en volg Marloes

28 Juli 2011 | Verenigde Staten, Waterford

Hallo luitjes!

We zijn weer terug in Waterford na een uitzinnige trip naar New York.

Afgelopen maandag vertrokken in de vroege morgen naar the Big Apple. De vlucht ging goed - al hebben we er weinig van gemerkt omdat we knock-out waren. Zo rond kwart voor 10 kwamen we aan in het niet zo zonnige La Guardia Airport en werden we door een bord begroet met de woorden: "Welcome to New York City", ik kan je vertellen dat zoiets echt wel stoer is om te zien. Al snel hadden we onze koffers te pakken en zaten we in een shuttle bus richting de stad. Via Queens rijdt je dan Manhattan in en dat zijn 2 totaal verschillende werelden. Queens, in tegenstelling tot de Bronx, staat er niet echt om bekend dat het crimineel, vervallen en armoedig is maar toen wij daar doorheen reden kreeg ik dat idee toch wel. Er staan ongelofelijk veel vervallen bedrijfspanden, de wegen zijn vuil en rommelig en er was veel graffiti en andere zooi te vinden. Maar wanneer je dan Manhattan in rijdt staan er ineens mooie grote gebouwen, lopen er mensen op straat in betere kleren en zijn de wegen beter verzorgd. En dat terwijl er maar een tunnel tussen zit!

Eenmaal in de straat waar ons hotel zat stopte de chauffeur eerst bij het Waldorf Hotel - waanzinnig duur hotel - in de veronderstelling dat wij daar verbleven. Maar met een 'daar hebben wij echt het geld niet voor' reactie reed hij al vlug verder naar het hotel waar wij wel verbleven. En toen hadden we toch echt iets teveel gezegd. 'Ha, you don't have the money for that kind of hotel, right?' zei hij lachend terwijl hij stopte voor een net zo luxe uitziend hotel. Tja...toen waren wij ook even stil. Dat was ons hotel. En het werd ook alleen maar beter. We hadden twee gigantische ik-heb-een-trampoline-nodig-om-op-het-bed-te-komen-nodig bedden er staan. Een badkamer met een douche waar je met de hele familie in kunt en douchekoppen waar papa al jaren van droomt. Een bad - waar ik al jaren van droom - een dikke tv, bank, minibar (die je niet open hoefde te breken, caat) en badjassen die zo lekker zaten dat ik er maar weer een foto van heb gemaakt. Kortom: wij waren dolgelukkig!

Na de grote vreugde over ons hotel spurde we richting het metrostation om naar Battery Park af te reizen en het vrijheidsbeeld op te vrolijken. De lucht keek al enige tijd dreigend maar toen had hij er echt genoeg van en begon het te regen. Net op het punt toen wij arriveerde op het eiland. Dus snel de poses aan nemen, foto's schieten en onderdak zoeken om vervolgens met ponchos aan weer op de foto te gaan. Dat was stiekem toch wel lachen geblazen.
's Avonds hebben we bij Rockefeller Center lekker gegeten en een nog betere cupcake gehad om vervolgens het o zo heerlijke bed in te duiken.

Dinsdag was een heel contrast met maandag. De zon scheen, de lucht was blauw en het was lekker warm. We ontbeten bij een leuk tentje om de hoek en hadden ons stappenplan al helemaal klaar. Eerst Grand Central Station, toen Chrysler Building, Times Square, Starbucks break, Madison Square Garden toen een hele wandeltocht door Greenwich Village - prachtige, groene en rustige wijk - naar Washington Square Garden waar we onze schoenen uit hebben gedaan, een hotdog hebben gekocht en met onze voeten lekker liggen badderen in de fontein. Dat is overigens ook de plek waar we een heel leuk kleurtje op hebben gedaan - misschien iets te leuk. Na een heerlijk uitrustmoment hebben we onze schoenen weer aangetrokken en zijn we verder naar "beneden" gelopen: SoHo, TriBeCa, Freedom Tower ofwel het WTC, break, Brooklyn Bridge, zere voeten, Chinatown en in Little Italy een heerlijke pizza gegeten. Toen konden we echt geen stap meer verzetten en hebben we en taxi aangehouden die ons meenam naar uptown. Helemaal knock-out ging ik in bad, Janna zocht verkoeling in haar bed, en om half 11 lagen we allebei lang, breed en uitgeteld onder de wol. Onze eigen Vierdaagse uitgelopen en des te meer respect voor Nikki die zoiets ook echt heeft gedaan.

Woensdag was onze relax dag. We hebben lekker op ons gemak ontbeten, onze spullen gepakt en naar Central Park gelopen (op slippers, dat wel) daar hebben we het gras onze voeten laten kriebelen, onze naam in Pretzels proberen te maken en nog het nodige van het groene stukje stad gezien. Met nog een laatste Starbucks in de stad hebben we onze spullen opgehaald, zijn we in de taxi gestapt en naar het vliegveld gegaan.

Het waren drie dagen die wij nooit meer zullen vergeten. De contrasten van de wijken, de verschillende mensen die je tegenkomt, de zon die zijn afdruk heeft gelaten op onze huiden, de ponchos die ons droog hebben gehouden en de vriendelijkheid van de velen New Yorkers wannneer we het metrosysteem even niet begrepen. Het was een avontuur, een onvergetelijk avontuur!

Dus wij kwamen gisteren voldaan en vermoeid terug in Wisconsin. Aten nog wat, dronken nog wat en hebben vanochtend allebei uitgeslapen.

Op naar de rest van de reis.

Liefs uit de Verenigde Staten.
Marloes

• 28 Juli 2011 - 17:54

Mama Eend (Caat):

Hahahaha! Nee tochniet? Dan hoef ik die hamer dus ook niet op te sturen om de minibar open te breken! Balen!

• 28 Juli 2011 - 19:15

Mandy:

Klinkt allemaal super!! Heel veel plezier nog meiden! X

• 28 Juli 2011 - 19:34

Joop En Ans:

Gewweldige indruk gekregen hoe jullie hebben genoten. Ja, och New York heeft ook zijn verschillende wijken, net als Boxmeer (haha). Wij hebben ook een Weijer park. Lijkt wel een beetje op elkaar, grapje. Ik denk dat velen stinkend jaloers zijn op jullie geweldige ervaring "over there". Nog even genieten, meiden. Wij zijn in elk geval nieuwsgierig naar jullie volgende reisverslag en de ongetwijfeld vele foto's en spannende verhalen. geniet, geniet en geniet!!

• 28 Juli 2011 - 20:27

Man Op Klompen:

Wie zijn die twee smurfen voor het vrijheidsbeeld??? Haha. Geen wonder dat die vogels op de achtergrond verschrikt opvliegen, hihi. Nou dames, geniet nog van de rest van de trip. Time flies!

• 28 Juli 2011 - 21:45

Digitonpappels:

Prachtig verslag van jullie twee. "kei leuk, Veel plezier nog voor jou en Janna liefs pap. ik ga nu naar bed... heerlijk

• 29 Juli 2011 - 17:45

De Zuss-zus:

super leuk om alle verhalen te lezen!
    Marloes wat schrijf je toch geweldig, ik zeg: was alles maar new york; boek uitbrengen. Janna ik ben echt jaloersssss op jouw camera!
    see you soon then!
    liefs

• 30 Juli 2011 - 09:41

Nina:

& en weeer zo'n super mooi verslag van jullie avontuur! Heel veel plezier nog meiden, dat gaat heeelemaal goed komen! dikke kus nien

• 30 Juli 2011 - 15:59

Evelien:

Ahhhh dat klinkt weer helemaal super Marloes!! Dit is toch geen poging om me nog jaloerser te maken he? Want dat is al.niet meer mogelijk:(:P geniet ervan meid!!! Dikke knuffel voor jullie!

• 31 Juli 2011 - 08:49

Je Peetje Gerry:

Ha Marloes en Janna

Het schrijven ( typen ) heb je van geen vreemde, wat spannend allemaal.
    En ja ik herken echt ALLES.....van al mijn wereldreizen!ha ha ha
    Na al die avonturen, zullen jullie toch ook wel eens blij zijn, om na een heerlijke douche, lekker op de bank te hangen, en in een fris bed te duiken, ook nog bij familie hé Marloes.
    Nog een paar daagjes, en dan is het weer terug in Boxmeer.
    Maar geniet er van die dagen die je nog daar bent. Dag dag en een dikke kus van je Peetje Gerry Boxmeer.

• 04 Augustus 2011 - 12:57

Lonneke :

Lang leve de poncho's! Ik kan nu helaas pas jullie blogs lezen (volgens mij landen jullie op dit moment), maar toch leuk!

Liefs!