Margaritaville en het ziekenhuis - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marloes Raaij - WaarBenJij.nu Margaritaville en het ziekenhuis - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marloes Raaij - WaarBenJij.nu

Margaritaville en het ziekenhuis

Door: Marloes van Raaij

Blijf op de hoogte en volg Marloes

27 Februari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hee allemaal,

Ja, jullie zullen wel denken: die mensen hebben zich daar lazerus gedronken en zijn toen naar het ziekenhuis gebracht voor het leeg pompen van de maag...Nope, niet waar. En beter nog, wat de volgende best mogelijke optie zou zijn: Marloes het ziekenhuis in door een van haar dingetjes...Nope, ook niet waar!
Luuk loopt namelijk mank. Vannacht had hij weinig geslapen en verging hij van pijn, meneer heeft namelijk een op z'n mildst gezegt een abces bij zijn lies zitten. Dus vanochtend was het een heel heen en weer gebel naar ouders, zorgverzekeraars en god weet wat nog meer in Nederland. Verzekeringspapieren die moesten worden opgestuurd en gecontroleerd, polisnummers die ontbraken en vragen als wat we het beste konden doen met het bezoek aan het ziekenhuis. Nou, een heel gedoe maar het resultaat was dat we flink wat papieren in moesten vullen in het ziekenhuis voordat we uberhaupt naar de wachtkamer mochten. Zeker anderhalf uur later konden we dan eindelijk met onze lokale held naar de dokter. Met als uitkomst dat Luuk nu aan de antibiotica zit, ibroprefen - of hoe je het ook mag spellen - en warmcompressen. Maandag kunnen we terug en wordt hij waarschijnlijk onder narcose gebracht en doen ze een kleine ingreep om het weg te halen. Daarna blijft het nog een tijdje geen bier voor Luuk ivm de medicijnen. Tja..., wie had dat gedacht! Och ja, hebben we ook weer mee kunnen maken hoe dat was en ze vinden ons hier sowieso fantastisch omdat we uit Nederland komen dus dat komt wel goed.

Nu over naar leuke dingen: de afgelopen dagen hebben we weer flink wat rondgetuft. We zijn naar New Glarus geweest, daar zit een brouwerij die speciaal lokaal bier maakt - Luuk is totaal overstag gegaan. Nu was het wel tof om te zien en zo maar de tocht er naartoe was meer dan speciaal. 3 uur lang alleen maar eindeloze heuvels bedekt met een dik pak sneeuw dat pijn aan je ogen deed door de felle zon en de strak blauwe hemel. De temperatuur was heerlijk, je kon makkelijk in een shirtje lopen zo vol in de zon. Het had bijna wat weg van Zwitserland alleen dan veel groter, veel mooier en natuurlijk met zijn Amerikaanse trekjes. Heerlijk. Ik heb mijn ogen uit gekeken en als zelfs Luuk zegt dat hij sommige landschappen schitterend vindt, nou dan doe je het toch verdomde goed!

Na onze toch naar New Glarus, Madison met Gerard en Alex was het op naar een volgende dag in Waterford. Even bijkomen en 's middags naar Julie - TOni's beste vriendin - waar we lekker wat drankjes hebben weggewerkt onder de fun van een paar spelletjes. TOtdat het opeens nogal oranje begon te zien buiten en voor we het wisten zaten we in een flinke sneeuwbui - lees in Nederlandse termen een ware sneeuworkaan - je kon nog geen twintig meter voor je zien, in no-time lag er een pak sneeuw waar ze op de Noordpool jaloers door worden en de ene auto na de andere lag in de greppel. Dus toen we naar huis reden vonden wij het natuurlijk een grote sensatie. Het was een kunst om - doordat je de berm niet meer kon zien - op de weg te blijven, niets was meer goed zichtbaar en omdat de sneeuw vrij licht was blies die elke kant op waar die maar zin in had. Keigaaf dus!

De ijshockeywedstrijd was behoorlijk gaaf om mee te maken, Luuk was als een klein jochie in een speelgoedzaak door de hele sport. Ik voornamelijk geboeid door de sporters zelf. Na nog wat drankjes voor en na de wedstrijd zijn we tevreden naar huis gereden. Wat een belevenis toch allemaal...

Vandaag, na het ziekenhuis, zijn we bijna klaar voor het feest van vanavond. Margaritaville. Een hoop toffe mensen komen, er is genoeg eten en drinken om een hele dierentuin mee te voeden en we vieren stiekem Gerard's verjaardag erbij. Whohoooo!!!

Nou, jullie zijn weer een beetje op de hoogte. Aankomende week staat John Mayer op ons te wachten, nog een basketbalwedstrijd, Chicago en Luuk's gezondheid.

We'll see!!

Thanks voor jullie lieve reacties, het is een korte reis maar het is erg tof dat jullie dit alsnog lezen. Keigaaf!

Lieve mensen, geniet van het weekend en tot de volgende blog!

Liefs....guess who

• 27 Februari 2010 - 21:17

Man Op Klompen:

Jammer voor Luuk, antibiotica smaakt toch effe anders als bier, leuk om weer iets te lezen, groeten aan iedereen daar en tot gauw!

• 28 Februari 2010 - 06:51

Johnny Clownsvuur:

dag marloes, gerard en tony and all the others. mooi om het weer allemaal te lezen en luuk natuurlijk beterschap. geniet ze en voor gerard nog een prettige verjaardag en vier ze (iets wat ik dus niet doe op die dag).

liefs liefs voor iedereen

• 28 Februari 2010 - 09:59

Wijnand.:

Hallo Marloes vanuit een zeer regenachtig Boxmeer.
    Een enthousiast verslag van al datgene wat jullie daar in zo'n korte periode meemaken. Minder is het natuurlijk dat Luuk klachten heeft. In elk geval beterschap en sterkte voor hem.
    Als je zo'n verslag leest wordt ik toch wel een beetje jaloers maar het is je van harte gegund hoor. De tijd gaat echter weer razendsnel want over 7 dagen hopen we je weer in levende wijze te zien. Zet de puntjes dus nog maar even op de i !!. Straks moet je weer aan het werk of studie. Voor allen de groeten en tot ziens.

• 28 Februari 2010 - 11:09

Nina:

Hey marloes!
    wat 'n leuke verhalen allemaal. vind het super om ze te lezen! alleen het erge is, ik heb je helemaal geen fijne reis gewenst!
    zo te lezen vermaak je je daar prima en ik vind 't wel zielig voor luuk hoor maar best vet dat jullie nu gwn het ziekenhuis hebben bezocht in amerika, ben heel benieuwd hoe het er daar aan toe gaat, wel balen voor luuk.. even geen bier!
    heel veel plezier nog en ik zie je weer in NL.
    waar veeeel regen is!
    have fun
    liefs
    en de groetjes van hier thuis!

• 28 Februari 2010 - 11:30

Buuf:

HeeyHeey!
    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!:) Wel vervelend van Luuk en z'n abces. Hoop dat hij zich snel wat beter voelt:)

• 28 Februari 2010 - 13:44

Je Peetje Gerry:

Ha Marloes

Wat een verhalen weer, en wat zielig voor Luuk.
    Is hij lekker er effe tussen uit, en kun je het ziekenhuis in, maar gelukkig er ook weer uit. Veel beterschap voor hem. Nou dat is wat, in een sneeuwstorm belanden, lijkt me héérlijk, maar niet in een auto. Doe je Gerard feliciteren met zijn verjaardag vandaag. Hier is het regen en nog eens regen, geef mij dan maar sneeuw, dat is tenminste mooi! Lieve schat, ik hoop dat je nog heél veel geniet, en dat je nuchter ( ha ha ) terug komt, over 7 dagen alweer. Liefs en een dikke knuffel voor allemaal . Je peetje Gerry.

• 28 Februari 2010 - 17:04

Leo En Marian:

Hoi Marloes en Luuk, Het is weer super cool om jullie reisverslag te lezen.Hopenlijk is Luuk weer helemaal opgeknapt en kunnen jullie verder genieten. Wij blijven jullie volgen.

Liefs Leo en Marian.

• 28 Februari 2010 - 19:24

Christel Pluk:

Ha Marloes en Luuk,

jullie maken het weer mee zeg... mijn gedachten waren inderdaad; ziekenhuis > drank > maag leegpompen > maar nee, het is gewoon een vervelend abces. Hopelijk is Luuk daar vlug van verlost en staat het jullie verdere reis niet in de weg. Luuk, heel veel beterschap enne samen nog heel veel plezier. Maar volgens jullie verhalen lukt dat wel.

groetuhhh Christel

• 28 Februari 2010 - 20:20

Pappels:

Hoi Marloes, leuk stukje heb je weer geschreven maar het is vandaag wel de verjaardag van Gerard en daarvoor van harte gefeliciteerd, volgens mij is Gerard nu 55 of 56 jaar geworden. Veel plezier en voor Luuk heel veel sterkte.
    Liefs en dikke kus van papa.

• 01 Maart 2010 - 12:11

José:

Hé Marloes,

Leuk om te lezen. Jullie maken vanalles mee zeg! Een hele fijne tijd daar en geniet er van!!

Groetjes, Peter José Guus Joris.

• 04 Maart 2010 - 12:34

Gerard:

Even wat laten weten over Luuk sinds Marloes en hem vrij bezig zijn (haha)...
    Hij is weer in tip top shape - zijn abcess is vrijwel hersteld door medicijnen en zijn eigen goede behandeling.
    Dus alles is weer goed en zijn ze flink bezig met de laatste paar dagen.
    Tot zpoedig in Boxmeer!!
    Groetjesvoor idereen daar...