Music City & Memphis - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Marloes Raaij - WaarBenJij.nu Music City & Memphis - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Marloes Raaij - WaarBenJij.nu

Music City & Memphis

Blijf op de hoogte en volg Marloes

23 Juli 2012 | Verenigde Staten, Nashville

Ha goed volk!

Hoe is het? Vierdaagse overleefd?

Ik pak ons avontuur op waar we gebleven waren en dat was Atlanta beter nog...de baseball wedstrijd van de Atlanta Braves. Nu kan ik je zeggen dat deze aankondiging al sensationeler klinkt dan de wedstrijd was. Ze bakten er namelijk helemaal niks van! Het was wel tof om een keer naar een baseball wedstrijd te gaan van een ander team dan de Milwaukee Brewers maar het bewees maar weer eens dat ik beter bij mijn teams moet blijven. Het was natuurlijk onderdeel van de Amerika-ervaring, vooral voor Lon, dus wij hebben ons uiteindelijk fantastisch vermaakt met het mensen kijken, onze eigen visie op het spel te delen met elkaar en hoeveel beter wij hadden kunnen meppen, rennen en vangen. Al met al hebben wij dus vette schik gehad en was het de ervaring weer dubbel en dik waard. De volgende ochtend gingen we al vroeg met de bus richting Nashville, Tennessee een plek waar ik persoonlijk heel erg naar uit keek omdat het de Music City is, de plaats waar Johnny Cash vandaan komt en omdat van over de hele wereld artiesten daar hun albums opnemen, songwriters zich verzamelen en producers hun hoofdkwartier hebben. Het was een flinke tocht maar toen we eenmaal Nashville in reden kon mijn dag niet meer kapot. Na te zijn gesettelt in het hotel en naar de stad te zijn gelopen was ik zielsgelukkig. Die stad heeft een muziekgehalte waar iedereen in wordt meegesleept, het bruist en de gezelligheid vult de straten zoals de regen dat op dit moment in Nederland doet. Op Broadway, ja die hebben ze in elke stad wel ergens, stonden oude panden waarin zich de ene na de andere bar had gevestigt, deuren leken ze niet te hebben en uit elke kroeg kwamen de klanken van live bandjes. De een zong Johnny Cash, de ander hun eigen melodie, de volgende hedendaagse country en die daarnaast speelde weer een andere variant maar allemaal live. Hier en daar zaten wat straatartiesten nog te spelen, er liep een Elvis rond, er reden wat oude wagens uit de jaren 50 -nee, pap ik weet het merk niet noch de cillinders - en het voetpad liep vol met toeristen, local cowboys (met hoed en al) en cowgirls (met boots). Tja dan hoor je wel een biertje te drinken bij je eten wat overigens ook nog een ervaring was; vergeet nooit te nimmer dat je in Amerika bent en dat de porties dus van absurt groot formaat kunnen zijn, ook als ze onschuldig onder de "appetizers" staan. Dat leken wij even te zijn vergeten met als resultaat dat we dus een portie eten voor ons hadden staan waar we de hongersnood in Afrika hadden op kunnen lossen. Oops!

Vrijdag zijn we naar het Country Hall of Fame geweest wat erg tof was. Kleren van Dolly Parton, auto's van Elvis Presley en gouden platen van Johnny Cash en vele anderen waren te zien buiten de hele historie van de country muziek en dat was echt kicken omdat het zo bij Amerika hoort zoals de smartlappen muziek bij Nederland. Het is een apart wereldje waar cultuur, geloof en historie elkaar ontmoeten. 's Middags zijn we even terug naar het hotel gegaan om de hitte te ontwijken om daarna 's avonds de kroeg in gedoken om naar wat live muziek te luisteren.
De volgende dag zijn we naar een spa gegaan en nu zitten we alweer 2 dagen Memphis. Graceland gisteren was wel cool om te zien, het huis van Elvis, die jongen had het goed voor elkaar. Wat ik zelf erg tof vond was om al zijn awards, gouden platen en legendarische pakken te zien. Het huis zelf was nogal gigantisch en chique voor die tijd maar serieus tapijt aan de muren en het plafond? Anyway, natuurlijk hebben we nog even stil gestaan bij zijn graf met alle andere toeristen en hebben nog een blik geworpen op zijn privé vliegtuigen. De stad zelf is meer gericht op het nachtleven en aangezien we gisteren en overdag in Beale Street waren en het goot alsof de oceaan gevuld moest worden hebben we er nog niet de sfeer van meegekregen als waar iedereen het over heeft. Daarbij komt, wij hebben wel de halve stad weer afgelopen, dat Memphis behoorlijk arm is. Volgens onze taxichauffeur ligt het werkloosheidscijfer hier op 17,6 procent. Geloof me, het was te zien aan de leegstand van panden en de verpauperde wijken. Dus wij spekken de economie hier wel even. Vandaag zien we Gerard en consorten en dat wordt een groot feest.

Het is hier fantastisch!

Liefs

P.s. Eventuele spel-, grammatica-, stijl-, en/of andere fouten zijn volledig te wijten aan de vakantie-mode waarin mijn hoofd staat. Ik lees niets over ;)

• 24 Juli 2012 - 20:43

Mel:

Superrrrr leuk om te lezen!! En gaaf joh, zo'n straat met alleen maar barretjes met live muziek!! Echt Leuk :D xx

• 25 Juli 2012 - 13:06

Marijke En Piet:

Hoi Marloes,
    Weer thuis van het mooie maar warme Kroatië, las ik jouw mails.
    Marloes, wat een prachtige verslagen.Wel erg veel.
    Als je thuis bent hoef je niets meer te vertellen. Alles staat al beschreven. Maar wel een super ervaring. Willen we nog een keer naar de States, hoeven maar naar jou te komen en hebben de beste informatie die we ons wensen.
    Geniet er nog maar van.hier is het nu ook 29 graden.PFFF
    Vele lieve groetjes.uit Horst

• 25 Juli 2012 - 17:03

Gemma:

Marloes, echt geweldig je verhalen!!
    Je kunt ook echt leuk schrijven :).
    Ik ben echt benieuwd naar alle verhalen van jullie reis.
    Ik heb ook nog heel veeeeeel te vertellen.

Tot snellos en nog veel plezier

Liefs Gem

• 26 Juli 2012 - 09:18

Hallo Marloes:

Goedemorgen Marloes
    Kan je niet voor een tijdschrift of krant artikeltjes schrijven ? Het is zo sprankelend of we zelf met je meereizen, echt fantastisch !!
    Als je Gerard ziet, doe hem de groetjes van ons, omhels Amerika nog even, het zijn nog een paar dagen als ik het goed heb.
    En thuis wacht je weer je lieve vader en zussen en nog zoveeeeeeeeel anderen!!
    Dikke kus van Cok en mij........................Joke

• 27 Juli 2012 - 08:11

Hellen :

OH super vet Marloes!!! :P
    En ik maar werken, ben wel jaloers hoor haha.
    xx

• 29 Juli 2012 - 15:01

Katja:

Hey Mloesje..... ben even afgehaakt, maar inmiddels bijgelezen met jullie verhalen. Zoals verwacht is de plek waar je nu bent een prima plek om je te vermaken! Dat gebeurt dus ook volop lees ik! Leuk om te lezen dat jullie ook echt cultuur happen, maar ja met die hitte zit je ook niet erg graag buiten! Ik in ieder geval (in mijn toestand) niet :)
    Enjoy the rest.... and the family! Tot vlot, xx Katja

• 29 Juli 2012 - 15:03

Katja:

Foto's doe je niet aan???