New York, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marloes Raaij - WaarBenJij.nu New York, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marloes Raaij - WaarBenJij.nu

New York, New York

Door: Marloes van Raaij

Blijf op de hoogte en volg Marloes

04 Juli 2012 | Verenigde Staten, New York

Hee luitjes,

Hier even een update van onze reis.

Eerst nog even Boston: Het was zondag dus wij met al onze plannen en goede manieren dachten eens even wat moois mee te maken door naar Fenway park te gaan. Wat blijkt...ze hebben hier inderdaad veel Europese invloeden, alles keidicht! Dus tijd voor een nieuw plan en dat bestond vooral uit het hebben van geen plan. Wat uiteindelijk ook wel voor een ultiem relaxdagje heeft gezorgd. We hebben de harborwalk gelopen, een flinke route die langs de skyline oploopt richting de haven. Onderweg een beetje sitten, appeltje eten, mensen kijken en weer verder. Vervolgens zijn we neergeploft in het park aan de haven met echte Amerikaanse lemonade en hebben daar uren doorgebracht met mensen kijken, een straatopera (nee, pap, ik heb geen zonnesteek) en lekker babbelen. Daarna hebben we rondgeslentert door Quincy market waar honderden mensen zich hadden verzamelt op terrasjes, in en rondom winkels en op de straat. Kortom: sfeer!! We hebben vol enthousiasme (zelfs met stiekem gejuich) straatdansers aan staan moedigen, we zijn gaan egoboosten door alle kledingmaten te vergelijken met Europese (gelukt!) en uiteindelijk hebben we de avond met een paar biertjes en wat goed eten doorgebracht in datzelfde centrum.
Fenway Park was leuk om te zien maar de historie is leuker dan het park zelf, Harvard daarentegen was echt fantastisch! We hebben een rondleiding van een student gekregen over de campus en dat gaf het allemaal een heel interessant inside-look in het studentenleven op Harvard. Man man, als wij in Nederland toch zo omgingen met onze studies alsof het een godsgeschenk is...
Gisteren zijn we vroeg uit Boston vertrokken met de bus naar New York waar we 4 uur later aankwamen en wow...Het laat je elke keer weer ademloos achter. Wat hou ik van deze stad. Al snel na aankomst zijn we richting Central Park gegaan voor het concert van Norah Jones. Dus wij braaf in de lijn, al het eten en drinken in het hotel gelaten want ja...bij Nederlandse concerten en festivals wordt je inmiddels berooft van alles waar zij anders niet aan kunnen verdienen, staat half Amerika daar met leeggekochte supermarketen in hun hand. Oplossing: een echte New Yorkse hotdog kopen! Haha, blijft toch wel heel tof. En toen Norah Jones op het Summerstage, een benefietconcert voor het behoud van alles parken in de 5 wijken van New York en het bevorderen van activiteiten voor de mensen die niet veel te besteden hebben. Dus met onze kaartjes deden ook nog wat goeds voor onze medemens. En wat was het 't waard. Het was voor mij de ultieme New York ervaring. Wat kan dat vrouwke zingen en spelen zeg, werkelijk grandioos!
Na afloop zijn we terug naar ons hotel gelopen, hebben nog even het mierennest van mensen op Times Square bewondert en toen helemaal kapot snel naar bed toe.
Vandaag is het een nationale feestdag hier, onafhankelijkheidsdag, dus vanavond vuurwerk en voor die tijd lekker door de stad lopen en naar het Guggenheimmuseum.
New York, I love you. Ik blijf nog wel even :)
Liefs

• 04 Juli 2012 - 15:44

Oma Van Lonneke:

Als ik zo het reisverslag lees dan is het een groot feest daar in Amerika voor jullie.
    Vandaag is het Independent Day, dus natienale feestdag. Dat zal ook wel wat worden. Geniet er maar van.
    Groetjes

• 04 Juli 2012 - 17:48

Joke, Je Weet Wel:

Hai Marloes, wat een heerlijke enthousiaste verhalen, en wat kan je het levendig vertellen, als iemand in een doffe bui zou zijn, knapt ie er helemaal van op.
    papa heeft vandaag de dienst gedaan voor oma Toosje, telkens weer ben ik getroffen van de manier waarop hij t invult, hoop dat hij goed herstelt, eerstens voor jullie en hem zelf, maar ook dat hij zijn werk weer goed kan hervatten. Het is hem op het lijf geschreven.
    Hoe is het, voel je af en toe of vaak dat Vortums engeltje dat op je schouder mee reist ? Ver van huis voel je het nog heftiger dan anders, en zij gunt het jullie, zeker weten !!

Hele fijne voortzetting, voor jou en Hanneke

• 04 Juli 2012 - 17:48

Marjo Limpens:

Ha meiden, dat klinkt allemaal fantastisch!! Norah had ik ook graag meegemaakt. Geniet ervan daar!!
    Liefs Marjo

• 04 Juli 2012 - 23:52

Pap:

Waauw wat een spetterend verslag weer..... of moet dit met een T, grapje marloes. Prachtig verhaal heb je er weer van gemaakt.
    Geniet er van
    tot de volgende keer weer op deze blog.
    Liefs pap xx

• 06 Juli 2012 - 10:58

Man Op Klompen.:

Ha Marloes,

als plan A niet werkt heb je nog 25 mogelijkheden want er zitten 26 letters in het alfabet. ;-)
    Leuk om te lezen dat jullie je opperbest vermaken. Daar was ik ook niet zo bang voor.
    Groeten van Coen