Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marloes Raaij - WaarBenJij.nu Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marloes Raaij - WaarBenJij.nu

Boston

Door: Marloes van Raaij

Blijf op de hoogte en volg Marloes

01 Juli 2012 | Verenigde Staten, Boston

Hee allemaal,

We zijn er! Na een lange reis vol vertragingen, treuzelmiepen (niet wij maar de douane) en wachten was het gisteren zover dat we voet op Amerikaans grondgebied zetten. En hoe! Met de skyline van Boston recht voor ons reden we richting de stad. Bekaf direct naar bed gegaan dus en vanmorgen al om 6 uur klaar wakker. Toen hebben we maar even wat dingetjes op een rijtje gezet voor onze reis en uiteindelijk konden we dan fris en fruitig aan onze eerste dag in Boston beginnen.

Het is hier 34 graden maar omdat Boston aan een prachtige haven ligt, is het - met windvlagen- te doen. We zijn flink doorgestapt en hebben het grootste deel van de Freedom Trail gelopen. Boston is een prachtige stad met veel sfeer. Overal gezellige terrasjes, straatmuzikanten, schitterende panden en veel groen. Het heeft een heel Europees karakter en toch, wanneer je in het park ligt en het rustigere levenstempo van de Amerikanen opmerkt weet je dat je aan de andere kant van de wereld bent.

We hebben van alles gezien. Van het oude stadshuis tot aan het standbeeld van Paul Revere, van de haven en zijn mariniers (geen slecht uitzicht in hun wit gesteven pakken) tot aan Boston Common. Halverwege de dag zijn we lekker in het park gaan liggen om mensen te kijken, oh en 4 bruidsparen ofzo, heerlijk! Daarna Beacon Hill ingedoken waar de elite woont, je geen getoeter hoort en de auto's vermoedelijk iets duurder uitvallen dan mijn eigen Suzuki Alto. Die wijk is een van de oudste hier en wordt versiert door bloemen aan de kozijnen, grote parmantige deuren en een oude bouwstijl. Uiteindelijk belandden we op de grote winkelstraat en kwam ik in de hemel terecht toen ik de officiele Apple Store in liep. 3 verdiepingen ultiem design, de legendarische glazen trap van Steve Jobs (nieuwsgierig? Zijn autobiografie is echt een knaller!) en natuurlijk perfectie tot in elk detail van zowel de producten als de wanden, de vloer en de buitenkant. Ik voelde me net een kleinkind op pakjesavond- de Sint bleef alleen weg, beetje jammer.

Anyway, onze marathon hebben we afgesloten door een avondmaal in het park. Zaten we met onze supermarkt-yoghurtjes, hete kip salade en plastic vorkjes. Maar wat is dat genieten. Wow.

Morgen staat Fenway Park op de planning en Cambridge waarschijnlijk, overmorgen Harvard University en wie weet wat allemaal nog meer.

Jongens, het is hier fantastisch! Have fun daar en tot de volgende blog!

Liefs Marloes

• 01 Juli 2012 - 07:28

Mel:

Heeey chick! Lekker genieten daar. :D heerlijk, ik hou je verhalen bij, xxx

• 01 Juli 2012 - 09:47

Genna:

He Marloes, klinkt fantastisch. Fijn dat het weer als vanouds is. Liefss Gem

• 01 Juli 2012 - 14:43

Je Peetje Gerry:

Ha Marloes

Fijn dat je weer op de Amerikaanse grond staat, dat vind ik net iets veiliger!
    Ik hoef je niet te vertellen, dat je kunt genieten, want wat ik allemaal lees... dat is al volop genieten. 34 graden, puf puf, ben ik blij dat ik een andere reis heb geboekt!! Op de fiets!!

Dikke kus en ik vlog je. Je peetje Gerry

• 01 Juli 2012 - 17:04

Paps:

He Marloes, de reisis begonnen begrijp ik en als i het zo zie, dan ben je weer volop bezig om al die bijzondeheden van de States in je op te zuigen, te genieten en te verwonderen. Sterker nog jij bent de eerste die weer terug is gekomen uit "de hemel van Steve Jobbs". Ja ik kan het toch niet laten.
    Liefs en veel plezier.
    Paps.

• 01 Juli 2012 - 17:51

Joke:

Marloes, fijn dat we op deze manier toch een beetje mee kunnen reizen.
    Complimenten voor de vertelling, leest fijn, en je gekozen woorden geven een levendige verbeelding voor de thuisblijvers. Dank je wel, alle goeds en tot het volgende verslag !!
    Liefs van SAMEN

• 02 Juli 2012 - 11:35

Imke:

ooowh! Wat is het weer geweldig om je verhalen te lezen!! Heb weer wat te doen de komende tijd!!
    Have fun lady! xx

• 04 Juli 2012 - 07:12

José:

Hé Marloes,
    Geweldig dat je weer bent gaan reizen! Ik kan me alles voorstellen bij het genieten van de kipsalade en de yoghurtjes in het park. Ik wens jou een hele fijne vakantie en uh misschien kom je de Sint nog tegen....
    Geniet ze!
    Liefs José